Köpvillkor

Priser och Betalning

Vi använder Stripe Payments som leverantör av vår kassa. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med Stripe när kassan laddas, för att Stripe ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt dataskyddsinformationen Stripe Payments.

https://stripe.com/en-se

Frakt & Leverans

Vi packar din order inom 1–2 arbetsdagar. Leveranstiden är sedan 3-5 dagar, beroende på var i landet du bor. Så du bör ha din nya favorit i handen inom 5 arbetsdagar. Alla våra försändelser skickas med Postnord hem till dig alt. Ombud vid stora paket.

Frakten kostar från 69 kronor, den står du som köpare för. 

Ångerrätt/Öppet köp

Vi följer distanshandelslagen med 14 dagars returrätt. Det betyder att du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan, räknat från den dag som du tagit emot den. Eftersom vi är en biståndsorganisation vill vi att så mycket som möjligt av våra medel går till vårt humanitära och sociala arbete. Därför betalas returfrakten av dig som köpare. Vill du göra en retur, var vänlig skickar vi en returfraktsedel till dig. Du kan även ångra ditt köp genom att använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram.

Returer

Eftersom Bankofbrands.se arbetar  för slowfashion och skänker mycket till humanitära och sociala projekt är vi noga med att så stor del som möjligt av varans värde går till våra humanitära projekt. Därför får du som köpare själv stå för returfraktkostnaden.

Vill du göra en retur så skickar vi en returfraktsedel till dig. 

När du returnerar en vara till oss så kräver vi att streckkoden sitter kvar på produkten. Var noga med att packa din retur väl skyddad så den inte går sönder i transporten. Vi rekommenderar att du packar produkten på samma sätt som du fick den.

Reklamation & Garanti

Tycker du inte att din vara lever upp till den bild eller beskrivning som fanns om den online? Då kan du ha rätt att reklamera ditt köp. Defekter som är beskrivna i text eller via bild är inte grund för reklamation. Kontakta vår kundtjänst på [email protected] och berätta vad som gör att produkten inte lever upp till dina förväntningar. På så vis kan vi undvika att göra samma misstag igen. Vi svarar inom 1–2 arbetsdagar.

Transportskador

Det händer tyvärr ibland att varor skadas under transporten. Om din vara har skadats under transport är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till ditt postombud och sedan meddelar oss på [email protected] 

Om du redan vid utlämningsstället ser att ditt paket är skadat så neka att ta emot din order och låt den komma i retur till oss direkt. Om detta sker, kontakta oss!

Tvist

Om det skulle uppstå en tvist mellan dig som kund och oss på Bankofbrands.se  har du rätt att ta tvisten vidare till Allmänna Reklamationsnämnden: www.arn.se